
Med Alltid öppet blir vården mer tillgänglig för patienten
Som vårdgivare väljer ni själva hur ni vill använda Alltid öppet i era verksamheter och vilka vårdärenden som ni vill erbjuda.
Cirka 1200 vårdenheter är anslutna till Alltid öppet
Alltid öppet är Region Stockholms tjänst för digitala vårdkontakter och är helt kostnadsfri att ladda ner och använda. Patienten loggar in tryggt och säkert med mobilt BankID, Freja eID Plus eller annan e-legitimation. Alltid öppet finns för Apple iOS / Android och kan användas på mobiltelefon eller surfplatta. Alltid öppet finns också som webbversion på alltidoppet.nu
Mer än bara videomöten
Patienten kan utföra en mängd olika vårdärenden i Alltid öppet och ni som vårdgivare bestämmer själva vilka funktioner som ni vill använda och erbjuda i era verksamheter.
Hantering av patientärenden i Vårdportalen
Vårdportalen är vårdens egen plattform för att jobba med Alltid öppet. Vårdportalen är integrerad med journal och bokningar i TakeCare och du som vårdpersonal kan hantera meddelanden, videomöten och andra ärenden i Alltid öppet. Du får också en översikt av pågående och avslutade patientärenden.
Hur kommer vi i gång med Alltid öppet?
Om verksamheten tillhör en vårdgivare som redan är ansluten till Alltid öppet kontaktar ni supporten för Alltid öppet inom er vårdgivarorganisation.
Om verksamheten tillhör en vårdgivare som inte är ansluten till Alltid öppet kan ni kontakta oss så hjälper vi er att komma i gång: alltidoppet.vg.slso@regionstockholm.se